nov 05

NIEUW DUITS-NEDERLANDS VERBOND GAAT GEDETAILLEERDE E-BUS ACCU-INZICHTEN LEVEREN

Accu experts TWAICE en toonaangevend telematicabedrijf ViriCiti kondigen spannend nieuw partnerschap aan om uitgebreide accu-analytics voor vloten van elektrische bussen te leveren.

• Vlootbeheerders en OEM’s hebben nu naadloos toegang tot uitgebreide accurapportages van TWAICE, als geïntegreerd onderdeel van het fleet management dashboard van ViriCiti
  • De analytics m.b.t. de status van de accu biedt waardevolle inzichten in de prestaties van verouderende Li-ion accu’s, waardoor slimmere investeringsplanning mogelijk is en ook oplaadstrategieën kunnen worden geoptimaliseerd
  • TWAICE software maakt gebruik van ViriCiti-data om belangrijke transparantie te genereren over de status van de accu en de resterende nuttige levensduur

München/Amsterdam, 5 november 2020. Toonaangevende accu-analytics softwarebedrijf TWAICE heeft zijn krachten gebundeld met ViriCiti, de toonaangevende telematica-provider voor vloten van elektrische bussen, om OEM’s en vlootbeheerders in staat te stellen het beheer van hun e-bus accu’s te optimaliseren en de restwaarde te verhogen.

“We zijn zeer verheugd onze klanten de nieuwe door de accu-expertise van TWAICE aangedreven Battery Health add-on aan onze klanten te kunnen aanbieden. We waren onder de indruk van de diepgaande inzichten in de status van de accu en de resterende nuttige levensduur, en we denken dat onze klanten er hetzelfde over zullen denken.” –  Freek Dielissen, CEO & Medeoprichter van ViriCiti

De voorspellende analytics-software van TWAICE komt beschikbaar in de vorm van de Battery Health add-on-module voor ca. 3.000 elektrische bussen die op het platform van ViriCiti zijn aangesloten. De software genereert essentiële inzichten in de accuprestaties en -capaciteit voor e-bussen in de vorm van een gloednieuw Battery Health-rapport.

Geen gokwerk meer, dankzij data

Accu’s liggen aan de kern van de transitie naar een emissievrije toekomst. Maar ze brengen grote uitdagingen met zich mee. Zonder de inzichten en kennis die dit partnerschap gaat bieden, kunnen vlootbeheerders en routeplanners niet veel meer dan gokken wat de status van hun accu’s is. TWAICE en ViriCiti kunnen daar verandering in brengen – waarmee wordt gereageerd op toenemende vraag van klanten om inzicht in de status van hun accu’s en de resterende levensduur.

“Door toonaangevend fleet management en accu-analytics software te combineren, creëren we nog meer waarde voor onze gezamenlijke klanten. Bovendien staan onze bedrijven schouder aan schouder in het streven naar een emissievrije toekomst.” – Dr Stephan Rohr, Algemeen Directeur en Medeoprichter van TWAICE

Klanten kunnen nu beter begrijpen wat de voornaamste factoren zijn die de degradatie van accu’s in hun specifieke geval beïnvloeden. Onderhoudskosten zullen worden verlaagd, accuproblemen voorkomen, en bovendien wordt een langere levensduur van de accu gerealiseerd. Ook kan verbeteradvies gericht op specifieke operaties worden gegeven. Het Duits-Nederlandse verbond biedt transparantie over accugedrag en verlaagt de kosten voor OEM’s en vlootbeheerders aanzienlijk.

Over ViriCiti

ViriCiti begon in 2012 met een focus op elektrische bussen en vrachtwagens en is nu marktleider in de Verenigde Staten en Europa, met meer dan 3.500 bussen en opladers verbonden aan zijn platform. Recentelijk zijn we begonnen aan het grootste Smart Charging-project ter wereld, buiten China. ViriCiti is geïntegreerd met een aantal fabrikanten van oplaadstations, waaronder Tritium, Proterra, ABB, Siemens, Heliox en vele anderen. Ook worden onze oplossingen gebruikt door meer dan 200+ vlootbeheerders en OEM’s wereldwijd, waaronder baanbrekende openbaar transportbedrijven als BVG, Keolis, Toronto Transit Commission (TTC), New York MTA, LA DoT en Transdev.

Mediacontact & informatie:

Cristiana Stoian | c.stoian@viriciti.com | www.viriciti.com

Over TWAICE

TWAICE biedt voorspellende analytics-software die de ontwikkeling en operatie van lithium-ion accu’s optimaliseert. De kerntechnologie van TWAICE is de Digital Twin – een software die verregaande accukennis en kunstmatige intelligentie combineert om de omstandigheden te bepalen en de veroudering en prestaties van accu’s te voorspellen. Dit maakt complexe accusystemen meer transparant, effectief en betrouwbaar. Als toonaangevende accu-analytics software voor wereldwijde spelers in de sectoren mobiliteit en energie, streeft TWAICE naar het verbeteren van de levensduur, efficiëntie en duurzaamheid van die producten die de economie van morgen aandrijven. Kijk voor meer informatie op www.twaice.com

Mediacontact & informatie:

Anna Lossmann | press@twaice.com | +49-89-360357-909 | https://twaice.com/press/